Καημένε, Μίνωα!!!

cocacola_1

Τζανάκης ΜιχάληςΤου Μιχάλη Τζανάκη

Όταν η προβολή του πολιτισμού ενός  τόπου αφήνεται σε μια πολυεθνική αναψυκτικών κάτι δεν πάει καλά! Έχουμε καταλάβει το «σκεπτικό» του καπιταλισμού, κατανοούμε σιγά-σιγά το ρόλο του κεφαλαίου, αλλά να παίρνει εργολαβία ένα αναψυκτικό την προβολή του… Μινωικού πολιτισμού σημαίνει είτε ότι αυτό δεν μπορεί να το κάνει ο καθ’ ύλην αρμόδιος –φαντάζομαι το Υπουργείο Πολιτισμού- είτε ότι εκχωρούμε πλέον οριστικά το πολιτιστικό και ιστορικό copyright σ’ αυτόν που δίνει τα περισσότερα, για να λάβει εν συνεχεία τα περισσότερα!

Θα μου πείτε, εδώ «οίκοι μόδας» - ο Θεός να τους κάνει-ζητούν τον Παρθενώνα για επίδειξη δε θα ζητούσε το Αμερικάνικο αναψυκτικό την Κνωσό; Η εικόνα των λεωφορείων που έχουν επενδύσει τις εξωτερικές τους επιφάνειες με το σήμα του αναψυκτικού και δίπλα τα … ταυροκαθάψια φαντάζομαι δεν τιμά όλους εκείνους που έδωσαν την άδεια για κάτι τέτοιο. Υπάρχουν όρια στην εκμετάλλευση και την εξαγορά –ή μήπως δεν υπάρχουν;

Και μη βιαστούν οι φιλελέδες όλων των αποχρώσεων –γιατί μην ξεχνάμε ότι βρίσκονται παντού- να μιλήσουν για … «προβολή» του Νησιού, γιατί μάλλον δεν περιμέναμε ή δεν πρέπει να περιμένουμε μια …Cola να προβάλει την Κρήτη. Έχουμε χιλιάδες άλλους τρόπους να το κάνουμε, πολύ καλύτερα, πολύ αποτελεσματικότερα.

Προσωπικά, αν σε δρόμους του Καΐρου έβλεπα λεωφορεία με διαφημίσεις της κάθε Cola και τις Πυραμίδες να τις σιγοντάρουν, θα δυσφορούσα για τη … σκύλευση των απαράμιλλων αυτών μνημείων, χάριν της προβολής ενός …αναψυκτικού. Τώρα το βλέπουμε εδώ και μάλλον το θέμα εκτός από αντιαισθητικό είναι και προσβλητικό! Έστω για κάποιους…