Κυκλοφοριακό: Σε πιο συντηρητική κατεύθυνση η δημοτική πολιτική στο Ηράκλειο

κυκλοφοριακό 2

Λυγερός ΗλίαςΤου Ηλία Λυγερού

Ε όχι και χρηματοδότηση του ΚΤΕΛ από το Δήμο

Τελικά όσο προχωράει ο χρόνος ζωής της Δημοτικής Αρχής, τόσο πιο ευδιάκριτη γίνεται η υιοθέτηση και άσκηση συντηρητικής πολιτικής (πολλές φορές σκληρής). Με πλήρη επικράτηση τόσο των φιλελεύθερων απόψεων της Νέας Δημοκρατίας και με την αριθμητική της υπεροχή στην Λότζια έχει επιβάλει ένα «ασφυκτικό κλοιό» με ελάχιστα περιθώρια διαφοροποιήσεων.

Τελευταίο κατόρθωμα (ιδεολογικό και πολιτικό) η εισήγηση και υιοθέτηση, μόνο από τους συμβούλους της δύναμης πολιτών, της «αμοιβής ΚΤΕΛ για παροχή μεταφορικού έργου» με ποσό 150.000€ για το 2017 και της «μίσθωσης χώρου στάθμευσης» (για τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ, βέβαια) ποσού 30.000€.

Οι παραπάνω ενέργειες, σιωπηλά, προσπαθούν να επιβάλουν πολιτικές επιλογές στο Δήμο. Τέτοιες επιλογές όπως, η χρηματοδότηση του ΚΤΕΛ (μιας ιδιωτικής εταιρείας) για την λειτουργία δύο νέων δρομολογίων με το ποσό των 150.000 ευρώ για το 2017 γίνεται για πρώτη φορά από τον Δήμο Ηρακλείου. Φαίνεται ότι οι προτροπές και επισημάνσεις του προέδρου του ΚΤΕΛ και στελέχους της ΝΔ βρήκε ευήκοα ώτα στην συγγενή ιδεολογικά εξουσία του Δήμου.

Και λέμε σιωπηλά, διότι στις παρατηρήσεις της παράταξης μας στην οικονομική επιτροπή, ότι το θέμα αυτό προϋποθέτει πρώτα απ όλα, απόφαση (και μάλιστα πολιτική) από το Δημοτικό Συμβούλιο για την υιοθέτηση τέτοιων δράσεων, ενέργεια η οποία δεν έχει γίνει. Η απάντηση (αντιδήμαρχος οικονομικών), ήταν ότι σήμερα συζητάμε μόνο τροποποίηση προϋπολογισμού και εγγραφή νέων κωδικών. Δηλαδή για την ουσία της υπόθεσης (κυκλοφοριακή μελέτη, αναγκαίες αλλαγές, πολιτική για δημόσιες συγκοινωνίες, χώροι στάθμευσης κλπ), τίποτε. Θα γίνει ποτέ συζήτηση στο ΔΣ ή και αυτό είναι περιττό για την δημοτική αρχή ;

Προδιαγεγραμμένες επιλογές

Η Δημοτική Αρχή έχει κάνει εν κρυπτώ τις επιλογές της. Καταργεί την ανάγκη επικαιροποίησης της εγκεκριμένης κυκλοφοριακής μελέτης συνολικά και προχωράει σε αναθεώρηση μέρους - μέρους της μελέτης σε τμήμα της παλαιάς πόλης, με στόχο να δικαιολογήσει τα προαποφασισμένα.

Και το λέμε αυτό διότι πρώτα πρέπει οι ειδικοί να εξετάσουν τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει και θα προκύψουν από τις αλλαγές και τις νέες συνθήκες και μετά να επιλέγονται δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας κλπ. Η κατάργηση των χώρων στάθμευσης στα τείχη, ο αποκλεισμός ή η ελαχιστοποίηση της κυκλοφορίας στο ιστορικό κέντρο, η ανάγκη ικανοποίησης σε θέσεις στάθμευσης, η βελτιστοποίηση της κινητικότητας, απαιτούν σοβαρή επιστημονική προσέγγιση και στοιχεία για την διατύπωση λύσεων και κυρίως, διαβούλευση, επιστημονική, φορέων, κοινωνική αποδοχή και πολιτική βούληση γρήγορης υλοποίησης. Το πρόγραμμα εδαφικής συνεργασίας που πρόσφατα εγκρίθηκε για τα ηλεκτροκίνητα mini bus λαμβάνεται υπ’ όψιν σε αυτό τον σχεδιασμό;(και εκεί ΚΤΕΛ βάλατε). Δεν μπορούμε να μιλάμε και να σχεδιάζουμε με όρους της προηγούμενης 10ετίας σε μια πόλη που έχει δυναμισμό και εξέλιξη.

Λύσεις και δράσεις για το σύνολο της πόλης

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι πρόβλημα για το σύνολο της πόλης. Και σαν τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Οι μεγάλες φορτίσεις που παρουσιάζονται στην 62 Μαρτύρων, στο Γιόφυρο, στην λεωφόρο Κνωσσού, στις τρείς Βαγιές και από τις δύο πλευρές της γέφυρας, στον κόμβο της Αλικαρνασσού, οι κίνδυνοι από τις πολλές εισόδους και εξόδους σε κόμβους, η στάθμευση κλπ είναι μερικά από τα σημερινά προβλήματα της πόλης και των δημοτών που ζητούν ασφάλεια μετακίνησης και κινητικότητας, χρόνος μετακινήσεων, επάρκεια επιλογών και άνεση. Το πρόβλημα είναι δύσκολο και κοστίζει. Δεν λύνεται όμως με τους τρόπους που επέλεξε η Δημοτική αρχή. Το 2019 τελειώνει η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ. Μήπως πρέπει να εξεταστεί η δημιουργία Δημοτικής συγκοινωνίας ή ενός φορέα με Δημοτική συμμετοχή για την οργάνωση και λειτουργία της;

Για όλα αυτά τα προβλήματα οι Ενεργοί Πολίτες σε σύντομο χρονικό διάστημα θα οργανώσουν ημερίδα για τα κυκλοφοριακά προβλήματα. Κυρίως για να λύσουμε αυτά τα προβλήματα, αλλά να αναδειχθούν και να συμβάλλουν στο διάλογο που πρέπει να γίνει. Οι προτάσεις των ειδικών και η διαβούλευση με τους δημότες, τους φορείς κα, έχει ως στόχο να συμβάλλουμε σε ουσιαστική διέξοδο στο μεγάλο αυτό πρόβλημα.